04/1 -11 Wicked witch time.

Ger mig an 30-dagarsutmaningen i brist på saker att skriva om.
Heheh spännande att se om jag fullföljer det.
Här har ni i alla fall dag 1.

Dag 01 – Om mig

Jaaaadu, det var en bra fråga..
Sarah Lindahl heter jag rååå.. Startade mina gymnasieår i Linköping 
på Infokompgymnasiet där jag var helnöjd med skolan, men insåg med tiden att jag inte alls var lika nöjd med inriktningen; så det slutade med att jag bytte till Estetlinjen på Holaveden. Där gick jag kvar en termin men på grund av två ganska långa sjukskrivningar missade jag så pass mycket att jag var tvungen att välja bort estetämnena. Numera går jag specialutformad linje, vilket innebär att jag i princip kan välja till vilka ämnen jag vill beroende på mitt schema. Valde till endel språk- dator- och journalistikkurser, och är riktigt sugen på att plugga journalistik efter gymnasiet. Man vet aldrig, kanske blir något helt annat. Det ända jag vet är att jag ska ut och resa, och att jag är helt inställd på att plugga vidare. När jag väl hittat rätt.
Just nu bor jag i Tranås, vilket jag mestadels hatar. Har alltid känts som att jag hör hemma någon annan stans. Var som helst egentligen, bara inte Tranås. Nu ska jag inte bara se ner på lilla tranås, men jag har för det mesta väldigt svårt att se någonting som håller mig kvar här. Så efter skolan blir det troligtvis en utomlandsresa eller om jag möjligtvis flyttar till sydliga breddgrader och jobbar ett år eller två innan jag drar iväg. We'll see.
På min fritid tränar jag gärna. Har i tidigare år testat på det mesta, men fotboll var det jag fastnade för. Spelade fotboll en längre period, men efter ett år i Tranås damlag tappade jag intresset och började på boxninggymet där jag tränar regelbundet om hälsan tillåter.

Familj har alltid haft högsta prioritet i mitt liv. Annars tar musiken & vännerna en stor plats. Jag är en tämligen social person, men uppskattar tid för mig själv. Jag har i hela mitt liv haft svårt att släppa personer nära inpå, samt dela med mig av mina känslor och tankar. Något jag får kämpa med varje dag. Har hört att många uppfattat mig som arogant, då de inte ännu träffat mig. Men för det mesta ändras det när de lärt känna mig. Jag är nog en ganska självsäker person, som vet vad jag vill och inte är rädd för att säga vad jag tycker, vilket i vissa lägen kan uppfattas som obehagligt? vad vet jag! Hur som helst kan jag faktiskt vara riktigt snäll, tro det eller ej.
Jag söker konstant nya utmaningar och försöker för tillfället ta reda på vad jag vill göra med mitt liv... AO vad mer kan man säga? inte en aning..

10 ointressanta fakta
jag är laktosintolerant  
♦ jag älskar att sjunga, men sjunger aldrig bland folk
♦ jag har världens fulast skratt
♦ jag trivs bättre i manligt sällskap än i kvinnligt
♦ jag har miljoner böcker, men har knappt läst hälften
♦ jag har seriösa problem att komma ihåg namn och datum
♦ jag avskyr :P-gubbar & det gör lite ont i mig varje gång någon särskriver
♦ jag dagdrömmer & är halvdöv
♦ jag har aldrig brytit ett ben
♦ jag och mina vänner har förkortningar för allt & alla, börjar gå överstyr..

Inte det minsta intressant.. But it will do!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0