07/1 -11 Tweedlee dee.

Dag 04 – Det här åt jag i dag, Kokos- & currygryta med kyckling!


1. Koka äggnudlar i en kastrull
2. Stek kycklingbitar i en stekpanna. (tillsätt endast salt om det behövs)
3. Stek wok, grönsaker CLASSIC (min favorit) i en annan stekpanna.
4. När nudlarna, grönsakerna & kycklingen är klar så blandar ni ihop allting &
tillsätt en burk kokosmjölk och en sked red Curry.

Bon Appétit!

Tänkte lägga upp lite bilder sen i onsdags, men de var så hemska så ni får klara er utan.  
Jag tog i alla fall bilen upp till Elvira som hade lite party.
Startade oskyldigt med lite lekar som, som vanligt, spårade ur.
Sedan fick vi sällskap av ett gäng grabbar.
Mycket trevligt om man bortser från dagen efter.. 

Uschja! igår var jag inte speciellt kry.. 
Vaknade upp bakfull som aldrig förr och låg och slappade hela dagen.
Framåt kvällen kände jag mig dock kryare och tog bilen upp till Linköping med Jacob. 
Bestämde oss för att gå på bio, och slog oss ner i salong 4 där vi tog del av en film
baserad på Cornelis Vreeswijks mycket speciella & händelserika liv. 
Självklart var den full av hans underbara musik; dessutom spelar
Hans-Erik Dyvik Husby rollen riktigt bra, och miljön var underbar. 
I vilket fall, mycket trevligt. Tack skaruha! 

Ikväll blir det nog att att träffa Hannabruden som är tillbaka i stan och 
imorgon bär det av till Wienerbageriet för att jobba igen. 
Hejdårå´borde nog käka innan Hanna hör av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0