15/11 -10 was it worth it?.

Jag har ingen aning om varför men denna dagen har jag varit på så sjukt bra humör.
Känns helt underbart efter att ha legat hemma och mått skit i en vecka.

Redan klockan kvart över sju tog jag & mamma bilen upp till linköping där vi 
träffade min "nya" doktor som jag förövrigt är sjukt nöjd med.. om man kan säga så.
hehe hur som helst tog han bort den hemska tamponaden som de satte i efter operation.
Sen tog han även kort på de fruktansvärda skadorna på mitt vänsta öra med.. de hade på 
något sätt lyckats klämma mitt friska öra under operation, så när jag vaknade efteråt var det
tio gånger större än i vanliga fall + att det var alldeles skinnflått.. sjukt painful, tro mig..
Efter att de hade tagit kort på det och vi hade varit på Apoteket och hämtat min kur
var vi i alla fall fria att lämna sjukhuset. 

Vi åkte in till stan där det först vart ett stopp för att fika och hämta lite krafter innan vi gav oss
ut & in i massa affärer igen, eller ah massa & massa.. jag insåg ganska snabbt att jag
fortfarande är sjukt shleden så det vart inte så mycket spring i affärer ändå.

Kom dock hem med en ny vinterjacka (sjukt nöjd), ett par vantar & en mössa,
samt två små parfymflaskor från Yves Rocher. För er som inte vet ska dem ta bort de 
alldeles underbara, billiga parfymerna så jag och mamma var tvugna att passa på.



När vi väl kommit hem fortsatte mitt suveräna humör, så jag tog tillfället i akt och bakade 
mjuk pepparkaka & sockerkaka, vilket både mur & brur uppskattade. 
Shit va gott det blev! Jag är ju faktiskt riktig duktig. 

Ah.. eller det är väl inte så svårt egentligen.
Riktigt simpelt faktiskt, prova själv!

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader.
Smörj och bröa en form som rymmer ca 1,5 liter.
Smält smöret, häll i mjölken och låt det svalna.
Vispa ägg och socker ljust och pösigt, gärna med elvisp.
Tillsätt vaniljsocker eller rivet citronskal, mjölet blandat med bakpulvret och mjölkblandningen.
Rör snabbt ihop till en jämn smet, häll den i formen.

Grädda i nedre delen av ugnen i ca 35 min.

Sen kan du ju även smaksätta smeten med något läckert.
Varför inte choklad, kokos, honung, vaniljessens eller citron. Gör susen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0